B’eauwash Zele is uit de startblokken

  • 25 juni 2024
  • 3 min read

Sinds 1 juni 2024 heeft onze klant B’eauwash (met een selfwash in Zwevegem) sectorgenoot S&G Carwash uit Zele overgenomen. Op deze manier werd B’eauwash Zele geboren, al was dat slechts de start van al het werk.

Op het einde van april 2024, zijn wij gestart om onze klant te helpen met alles qua marketing, communicatie en sociale media. Vooral die eerste twee aspecten, konden we ‘hands-on’ aanpakken.

Allereerst: een plan aub!

We kennen onze klant al een beetje en hij ons ook. Daarom hebben we als 1 van de eerste zaken op de lijst, een plan gemaakt.

Enerzijds een budgetplan voor marketing/communicatie (niet onbelangrijk voor elke ondernemer, al was dat zeker voor hen extra belangrijk met de nodige verbouwingen), anderzijds alle mogelijkheden qua communicatie in een nieuwe regio.

Het plan was snel gemaakt, dus we konden ook van start gaan.

(Visuele) communicatie kwam erbij

Een nieuwe carwash, dat moet opvallen. Daarom hebben we, samen met digitalprinting.be (toevallig ook buren van B’eauwash Zele), heel wat zaken gemaakt:

  • Flyer
  • Naamkaartjes
  • Beachvlaggen
  • Richtingspijlen
  • Enkele borden om te gebruiken in de wasstraat zelf
  • Headers sociale media
  • Video/animatie voor sociale media

Sparringpartner

Met zo’n overname, komt er heel wat op een ondernemer af. Eén van de eerste vragen die Dennis van Dooren (zaakvoerder B’eauwash Zele) had was: ‘ik heb jullie nodig als sparringpartner, want de zaken voor de carwash zelf moeten ook gebeuren’.

Zo gezegd, zo gedaan: enkele calls, meetings en mailtjes/WhatsApp hebben er voor gezorgd dat ze tijdig al het materiaal hadden voor de opening van 1 juni 2024.

En op 16 juni 2024 terug dicht

Je leest het goed: terug dicht op 16 juni. Waarom? De hele locatie kreeg een upgrade: van de wasinstallatie tot een nieuwe inrit (Drukkerijstraat). Dus even sluiten en dan terug open.

Een heropening op 21 juni en lanceringsweekend

Op 21 juni 2024 kregen de klanten de ervaring van alle vernieuwingen te ontdekken. Om dit alles te communiceren, zijn we ook van start gedaan met e-mail marketing.

De bestaande database met de nodige aanvulling uit het persoonlijke netwerk werden klaargezet, om zo ook op basis van data verder te kunnen werken.

Hier werd ook voor de eerste keer gesproken, rechtstreeks naar de klanten toe, over de waspasactie (+30% per 100 euro opladen) en Diamond Wash actie (12 i.p.v. 19 euro).

Tijdens het laatste weekend van juni 2024 zal het een hoogtepunt worden: iedereen is welkom op het lanceringsweekend, alle acties zijn dan geldig én lokaal/jong DJ-talent zal alles nog leuker maken gedurende die 2 dagen.

Op een eenvoudige manier konden de klanten hiervan gebruik maken en dat deden ze ook. Great succes!

En wat nu?

Het communicatieplan voor het najaar ligt klaar, al gaat B’eauwash Zele deze zomer zijn installatie ten volle gebruiken én in gesprek gaan met de klanten. Wat is goed, wat kan er nog verbeteren,… ?

En vanaf september 2024, zal er mogelijks extra communicatie opgestart worden. Wij kijken er alvast naar uit ;-).

Zoek jij ook een straffe sparringpartner? Laat het ons weten!